Tajemniczy klient – kto to taki?

Każdy wie, jak ogromne znaczenie ma odpowiednia jakość obsługi, niezależnie od tego, czy mowa o sklepie, przedsiębiorstwie usługowym czy też restauracji. Zapewnienie wysokiej jakości obsługi zachęca klientów do ponownego odwiedzenia danego punktu usługowego. Niestety niekiedy zdarza się, że pracownicy nie wykonują swoich obowiązków zgodnie z ustaleniami. W takich przypadkach sprawdza się tajemniczy klient.

Kim jest tajemniczy klient i co pozwala uzyskać?

Tajemniczy klient jest pracownik, którego głównym zadaniem jest sprawdzenie jakości towarów, a także ocena wiedzy i profesjonalizmu obsługi w danym sklepie, firmie czy lokalu usługowym. Aby zachować pełną anonimowość, przedsiębiorstwa korzystają z usług firm zewnętrznych oferujących tajemniczego klienta,  który zajmie się sprawdzeniem konkretnych lokalizacji. Do jego zadań należy również weryfikacja egzekucji programów lojalnościowych, akcji promocyjnych, a także ocena wyglądu danego miejsca zgodnie z wyznaczonymi wytycznymi.

Kontrole przeprowadzane przez tajemniczego klienta są niezapowiedziane, dzięki czemu pracownicy zachowują się naturalnie. Praca jako tajemniczy klient wymaga od pracownika odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności fachowej oceny wszelkich aspektów. To, jaki będzie scenariusz danej kontroli, jest wcześniej ustalane ze zleceniodawcą i zależy od cech, które mają zostać poddane sprawdzeniu. Po zakończeniu kontroli zleceniodawca otrzymuje szczegółowy raport kontroli wraz z oceną.

Korzystanie z usług tajemniczego klienta jest w obecnych czasach bardzo pomocne. Pozwala na znaczącą poprawę jakości obsługi oraz kompetencji pracowników. Jako że aktualnie w praktycznie każdej branży występuje konkurencja, tajemniczy klient pozwala na zachowanie stałych klientów, a także przyciągnięcie nowej puli kupujących.

By |2022-12-29T21:30:53+02:00Grudzień 1st, 2022|Blog|0 Comments

About the Author: