Jak zorganizować udaną kampanię trade marketingową?

Definicja trade marketingu nie jest jednoznaczna, każdy z autorów może rozumieć to wyrażenie nieco inaczej. Trade marketing, podobnie jak inne działania z grupy marketing mix bazują na zasadzie siedmiu bądź czterech P i skupia się na części związanej z dystrybucją dóbr i usług. Trade marketing ma za zadanie zachęcić osoby sprzedające produkty pochodzące od konkretnego producenta do częstego promowania i umieszczania danych produktów na ekspozycji.

Jakie są podstawy stworzenia dobrej kampanii trade marketingowej?

Tworzeniem kampanii trade marketingowych zajmują się profesjonaliści z tej branży. Osoby z wieloletnim doświadczeniem w marketingu przygotują wszystkie narzędzia, dzięki którym cała kampania zostanie dopięta na ostatni guzik i sukcesywnie przeprowadzona. Na początku ustalane są cele, na które ukierunkowana zostanie kampania. Wprowadzenie wielokanałowej promocji zwiększa możliwości i pozwala na uzyskanie jeszcze lepszych wyników.

Warto poszukać profesjonalnych firm, które zajmują się wsparciem w procesie sprzedaży oraz oferują szeroki wybór narzędzi marketingowych, bardzo istotnych w kampanii trade marketingowej. Najpopularniejszym i najczęściej wykorzystywanym narzędziem trade marketingowym są ulotki, dzięki którym każdy może pokrótce zapoznać się z podstawowymi informacjami o produkcie, co zdejmuje sporo obowiązków z ramion dystrybutora. Drugim narzędziem wsparcia sprzedażymateriały marketingowe w POS, zwiększające prawdopodobieństwo zakupu i oprawiające produkt. Ciekawym materiałem są również roll-up’y, przykuwające wzrok z daleka i zachęcające do zapoznania się z ofertą.

Bardzo dobrym narzędziem marketingowym są różnego rodzaju prowizje, dzięki czemu sprzedawcy chętniej reklamują dany produkt i stawiają go na wystawkach. Podobne działanie daje organizacja różnego rodzaju konkursów, dzięki czemu dystrybutorzy i przedstawiciele handlowi walczą o wygraną, jednocześnie zwiększając sprzedaż. Osoby tworzące dobrą kampanię trade marketingową skupiają swoją uwagę na analizie rynku, sprawdzając co obecnie jest potrzebne, aby zapełnić lukę w produktach. Analiza konkurencji oraz sprzedaży  pozwala na dobranie odpowiedniej strategii marketingowej, aby promocja produktu przebiegła jeszcze lepiej. Nie należy zapominać o firmach, które zajmują się narzędziami marketingowymi i kampaniami reklamowymi, bo to właśnie dzięki nim wiele z produktów osiągnęło rekordy w sprzedaż.

By |2023-01-02T09:58:01+02:00Grudzień 26th, 2021|Blog|0 Comments

About the Author: