Narzędzia skutecznego merchandisingu

Zgodnie z dostępną definicją, merchandising jest zespołem działań, których głównym celem jest zwiększenie popytu na dany produkt poprzez wprowadzenie działań promocyjnych i optymalnej organizacji sprzedaży. Dzięki dobrze przeprowadzonemu merchandisingowi konsument zapoznaje się z marką i zapamiętuje jej wizerunek lub logo. Co więcej, profesjonalny merchandising zatrzymuje klienta na dłużej w sklepie, przyciągając go różnymi produktami, co wydłuża czas pobytu i zwiększa wartość koszyka.

Jakie są najważniejsze narzędzia merchandisingu?

Stosowanie technik i narzędzi merchandisingu, niezależnie od branży, powinno zachęcać klienta do zakupu. Pierwszym bardzo popularnym narzędziem merchandisingu są ekspozytory. Ustawienie na nich produktów w strategicznych miejscach sklepu pozwala na znalezienie większej grupy odbiorców. Dobrym przykładem są ekspozytory ustawiane przy kasach, na których można znaleźć różnorodne przekąski i napoje. Wiele osób odruchowo sięga po nie i wrzuca je do swojego koszyka, nawet się nad tym nie zastanawiając.

Kolejnym ważnym narzędziem są znaki promocyjne. Wykonanie standu promocyjnego na środku alejki w sklepie z pewnością przykuje wzrok, a atrakcyjna cena wypisana na banerze przyciągnie wielu konsumentów. Kolejnym, ogromnie istotnym narzędziem jest odpowiednie ustawienie i ilość produktu. Nie może dojść do sytuacji, kiedy na półkach zabraknie towaru, lub będzie on niedbale rozrzucony. Nawet przy niewielkiej ilości produktów powinny być one przesunięte do przodu, aby klient mógł od razu znaleźć produkt.

Usytuowanie produktów na środkowych półkach w sklepie również może wpłynąć na popyt. Większość klientów ma je na wysokości wzroku, dzięki czemu dana marka z pewnością zostanie zauważona. Produkty usytuowane na dolnych i górnych półkach bardzo często zostają pomijane, ponieważ nie zostają zauważone. Nie bez znaczenia są również dodatkowe zawieszki reklamowe, ulotki czy też informacja o korzystnej cenie.

Aby zapewnić odpowiednią prezencję konkretnych produktów w sklepie, warto zlecić merchandisingu profesjonalnej firmie świadczącej usługi w tym zakresie. Da to pewność, że wszystko zostanie wykonane zgodnie z technikami marketingowymi, co poprawi wyniki sprzedaży i świadomość konsumentów na temat danej marki.

By |2023-01-02T09:56:31+02:00Czerwiec 14th, 2022|Blog|0 Comments

About the Author: